آموزش خدمات اینستاگرام 2022-04-29
کامل ترین آموزش ساخت اکانت اینستاگرام 0 تا 100
شبکه اجتماعی اینستاگرام instagram یکی از محبوب ترین شبکههای اجتماعی در ایران است که میلیونها نفر از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. محبوبیت این شبکه باعث شده که بسیاری از افراد حتی کسب و کارشان را در اینستاگرام راه اندازی کنند. استوری در مقایسه با پست و ریلز، دردسر کمتری دارد و شما میتوانید تا ۱۰۰ استوری را در یک شبانهروز بهصورت پشتسرهم ارسال کنید. شما با ساخت استوری جذاب در اینستاگرام، تعامل خود را با دنبالکنندگان افزایش میدهید. پساز ضربهزدن روی این آیکون درصورتیکه برای اولینبار است که پستی را ذخیره میکنید، اینستاگرام به شما پیشنهاد میدهد که یک مجموعه برای ذخیرهی این پست انتخاب کنید.
در حال حاضر که این مقاله نوشته میشود، Close Friends تنها روی استوریها در دسترس است و با دیگر ویژگیهای اینستاگرام مثل پستها و پیامهای دایرکت سازگاری ندارد. اما در بنیادینترین حالت، اینستاگرام وعدهای ساده به مخاطبان میدهد. شما به دنبال کردن اکانتهایی که جالب توجه هستند میپردازید. سپس میتوانید پستهای دیگران را لایک کنید یا برای آنها کامنت بگذارید و عکس این موضوع هم صادق است.
جستجو برای کاربران با نام کوچک و بزرگ میتواند شکلی دشوار به خود بگیرد، زیرا هرکسی نام کامل خود را درون پروفایل اینستاگرام قرار نمیدهد. علاوه بر این بسته به اینکه نام مورد نظرتان چقدر محبوب است، ممکن است به انبوهی نتیجه شامل افرادی با نامهای یکسان برسید. علاوه بر جستجو برای پستهایی که تگ مشخص دارند، میتوانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای یافتن حساب کاربران مختلف هم استفاده کنید.
چند آموزش کوتاه زیر، اگرچه ساده بهنظر میرسند، اما اگر مبتدی باشید به شما کمک میکنند تا بهتر با حسابتان در اینستاگرام کار کنید. گاهی اوقات ممکن است بهدلیل ماهیت عکسی که ارسال میکنید، تمایل داشته باشید که این عکس پس از ارسال و دیدهشدن توسط مخاطبتان، به طور خودکار پاک شود. قابلیت ارسال عکس یک بار مصرف در اینستاگرام این امکان را در اختیار شما قرار میدهد و میتوانید به کمک آن، تصاویر محوشونده ارسال کنید. گزینههای بخش Archiving and downloading (بایگانی کردن و دانلودکردن) امکان فعالکردن قابلیت دانلود و ذخیرهی خودکار لایو یا استوریهایی را که ارسال میکنید، فراهم میکنند. درصورتیکه حساب شما Public (عمومی) باشد، اشخاص دیگر حتی در صورت بلاک شدن یا نداشتن امکان مشاهدهی استوری و لایو شما، میتوانند از طریق استفاده از اینستاگرام بدون اکانت، محتوای حساب شما را ببینند. ازاینرو، بهتر است در صورت عدم تمایل به مشاهدهی محتوای پروفایلتان، ترجیحاً حساب خود را به صورت Private (خصوصی) در بیاورید.
در واقع میتوانید تا سقف ۱۰۰ تصویر یا ویدیو را به هر هایلایت خود اضافه کنید. ضمنا هیچ محدودیتی از نظر شمار هایلایتهایی که میتوانید به پروفایل خود اضافه کنید هم وجود دارد. اگر به هر دلیلی به اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی ندارید میتوانید از طریق وبسایت اینستاگرام به بلاک کردن کاربران بپردازید. وارد اینستاگرام شده و به صفحه پروفایل خود بروید. میتوانید به سراغ آیکن جستجو بروید و نام شخصی که میخواهید بیصدا شود را وارد کنید. هنگام تماشای پستی در اینستاگرام که میخواهید ذخیره کنید، روی آیکن Bookmark در پایین ویدیو یا تصویر بزنید.
اما آموزش اینستاگرام برای کسب و کارها و جهت افزایش فالوور و فروش کاملا متفاوت و تخصصی است. در نهایت اگر روزی دیگر نیاز یا علاقهای به اکانتتان نداشتید، میتوانید آن را به صورت همیشگی یا موقت غیرفعال کنید. برای این کار باید حتما از سایت اینستاگرام به جای اپلیکیشن آن استفاده کنید و با مراجعه به قسمت تنظیمات برای دی اکتیو کردن اینستاگرام اقدام کنید. دقت کنید که اگر اکانت را برای همیشه حذف کنید دیگر امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت. ساختن یک حساب کاربری در اینستاگرام از اول ممکن است که کار سختی باشد، اما نا امید نشوید!
بخش فروشگاهی اینستاگرام برای اکانتهای بیزنسی کاربرد دارد که برند خود را گسترش دادهاند و حالا میخواهند محصولاتشان را به صورت حرفهایتر بفروشند. این قابلیت، یک بخش فروشگاه را به اکانت شما اضافه میکند که در آن میتوانید محصولات را با تگ قیمت نمایش بدهید. هنگامی که می خواهید وارد وارد حساب خود شوید و رمز خود را فراموش کرده اید یک گزینه در آن قسمت وجود دارد که یک لینک تعویض رمز برای ایمیل و یا شماره تلفن شما ارسال میکند تا رمز جدیدی را برای حساب خود تعیین کنید . آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام میتواند برای کسانی که تازه شروع کردهاند مفید باشد زیرا بهطور تصویری و واضح نحوه عملکرد هر بخش را نشان میدهد. در این مرحله، کاربران میتوانند با تعاملات اولیه همچون لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالو کردن آشنا شده و با استفاده از آموزشهای رایگان در فضای آنلاین، بهراحتی شروع به کار کنند.
CTAها باید واضح و مشخص باشند و به کاربران بگویند که بعد از مشاهده پست چه کاری باید انجام دهند. تقویم محتوایی یکی از ابزارهای اساسی در برنامهریزی و مدیریت محتوا در شبکههای اجتماعی است. با استفاده از تقویم محتوایی، شما میتوانید زمانبندی دقیق برای ارسال پستها، استوریها و سایر محتوای مرتبط را تعیین کرده و از ایجاد محتوا به صورت منظم و هدفمند اطمینان حاصل کنید. برای جذابیت بیشتر و ایجاد هویت برای برند خود، استفاده از یک تم رنگی یا سبک طراحی خاص در پستهای اینستاگرام ضروری است.
پیشتر اشاره شده که بخش پروفایل، یکی از قسمتهای اصلی اپلیکیشن اینستاگرام است. بخش پروفایل اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد اطلاعات شخصی مانند نام، عکس، توضیحات کوتاه و لینکهای خارجی را تغییر دهند. این ویژگی به شخصیسازی صفحه و ایجاد هویت بصری منحصربهفرد کمک میکند. کاربران دیگر، به محض ورود به صفحهی کاربری شما، میتوانند اطلاعات پروفایل را مشاهده کنند.
با استفاده از آیکون اسمایلی فیس کنار دکمه ضبط میتوانید از فیلترهای مختلفی که اینستاگرام در اختیار شما میگذارد، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که از دیگر نرمافزارها ادیت عکس همچون snapseed استفاده کنید و VSCO نیز دیگر نرمافزار رایگان مورد نظر ماست. 1- ورود با اکانت فیسبوک و 2- ثبت نام با استفاده از ایمیل و یا تلفن همراه. در اولین فرصت ممکن پیامها را جواب بدهید تا افراد به شما اعتماد کنند. با Reels می توانید ویدیوهای کوتاه تا ۶۰ ثانیه ضبط و ویرایش کنید.
لایو اینستاگرام برای یادگیری، تبلیغات، پاسخ به سؤالات و برقراری ارتباط با دنبالکنندگان بسیار مفید است. ریلز اینستاگرام یک ویژگی جدید در اینستاگرام است که به کاربران این امکان را میدهد تا ویدئوهای کوتاهی با طول حداکثر ۶۰ ثانیه بسازند و به صورت ریلز در پروفایل خود به نمایش بگذارند. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا برای جذب بیشتر دنبالکنندگان و افزایش تعامل با آنها، محتوای جذابتری را ارائه دهند.
اضافه کردن این موارد به ترکیبهای قبلی میتواند شما را در این کسب و کار متمایز کند. سعی کنید در هشتگ خود مسائل عمومی، مورد خاص پست و ترند جامعه را با هم مخلوط کنید که به محدوده وسیعتری از کاربران دسترسی داشته باشید. کم کم به فکر ایجاد یک هشتگ اختصاصی برای برند خود نیز باشید. بسیاری از کسب و کارهای موفق از هشتگ مخصوص خودشان برای معرفی محصول جدید، اطلاع رسانی یک رویداد و یا ایجاد یک کمپین استفاده میکنند.
ضمنا از این نیز خواهیم گفت که چطور میتوانید به جای پاک کردن پستها، آنها را آرشیو کنید. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح میدهیم چطور میتوانید چندین تصویر و ویدیو را در با استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی روی اندروید و iOS استوری کنید. اگر یک ویدیو چت بزرگتر با حضور افراد بیشتر میخواهید، میتوانید به سراغ یک Messenger Room بروید. در مسنجر روم اساسا قادر به اشتراکگذاری لینک یک چت ویدیویی با سقف ۵۰ نفر هستید. شرکتکنندگان در این چت حتی نیازمند حساب کاربری اینستاگرام، فیسبوک مسنجر یا فیسبوک نیستند.
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در سراسر جهان است و تعداد کاربران فعال آن به حدود دو میلیارد نفر میرسد. اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد تا به راحتی عکسها و ویدیوهای خود را با دوستان، خانواده و دنبالکنندگانشان به اشتراک بگذارند. قابلیتهای جذابی مانند فیلتر، استوری، لایو و IGTV در این پلت فرم وجود دارد. اینستاگرام یک ابزار قدرتمند بازاریابی و تبلیغات نیز محسوب میشود.
ارسال پستها در زمانهایی که مخاطبان شما بیشتر آنلاین هستند، میتواند میزان تعامل و بازدید را به طور قابل توجهی افزایش دهد. استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Instagram Insights میتواند به شما کمک کند تا زمانهای بهینه برای ارسال پستها را شناسایی کنید. یکی از روشهای رایج برای ساخت اکانت اینستاگرام، استفاده از ایمیل است.
به سراغ آیکن منو (سه نقطه) در گوشه بالا سمت راست صفحه بروید. به سراغ منوی همبرگر (آیکن سه خط افقی) در گوشه بالا سمت راست بروید. حالا باید لیستی شامل افراد پیشنهاد برای افزودن به لیست Close Friends خود را مشاهده کنید.
بنابراین اگر پروفایل اینستاگرام خود را در حالت خصوصی قرار نداده باشید، هرکسی میتواند استوریها و هایلایتها را ببیند. بارها شنیده اید که محتوا پادشاه است، یعنی مهم ترین بخش از آموزش اینستاگرام حرفه ای تولید محتوای حرفه ای است. تنوع در محتوا به شما کمک میکند تا همیشه جذاب و پرانرژی بمانید. استفاده از انواع مختلف محتوا مانند تصاویر، ویدیوها، ریلزها و استوریها به شما این امکان را میدهد تا مخاطبان مختلفی را جذب کنید.
اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه مبتنی بر iOS یا اندروید خود باز کرده و اگر لازم است وارد اکانت خود شده یا به اکانت صحیح سوییچ کنید. اینستاگرام همچنان به پیشنهاد کردن اکانتهایی که ممکن است علاقهمند به دنبال کردن آنها باشید ادامه میدهد. اینستاگرام در قالب پیامک یا ایمیل، یک کد فعالسازی برای شما ارسال میکند.
پرایوت کردن اکانت در اینستاگرام به این معنی است که تنها افرادی که شما را دنبال میکنند، میتوانند پستها، استوریها و لایو شما را مشاهده کنند. اینستاگرام هنوز ابزاری داخلی برای آنالیز آمارها ندارد. بعد از مشخص کردن جامعه هدفتان در اینستاگرام یک تحقیق در مورد اینکه دیگر مارکترها در حوزه کاری شما چه چیزهایی را پست میکنند، راه بیندازید. اگر رقیب خود در اینستاگرام را میشناسید پروفایل آنها را چک کنید و اگر آنها را نمیشناسید، از هشتگهای مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید تا به پیج مورد نظرتان برسید. نمیدانید که برای این کار از کجا شروع کنید؟ با مانیتور کردن رویدادها و پیجها معروف فعال در زمینه مشابه کسب و کار خودتان کارتان را آغاز کنید. دقت کنید که چه کسانی با این هشتگها و پیجها سر و کار دارند و بعد با نگاهی به پروفایل آنها اطلاعاتی به دست آورید.
بعد از این تصویر پروفایل شخص مقابل شکلی اندک شفاف به خود میگیرد و استوریهای او در پایان فید شما نمایش داده میشوند. اگر نمیخواهید پستها یا استوریهای شخصی خاص را ببینید، میتوانید بدون آنفالو یا بلاک کردن او، استوریها و پستها را بیصدا کنید. علاوه بر این، شخص مقابل هیچوقت نخواهد دانست که او را بیصدا کردهاید. اگر قبلا کالکشنی ساخته باشید، پنجرهای متفاوت به نمایش درمیآید. در این پنجره میتوانید روی کالکشن دلخواه خود زده و پست را درون آن ذخیره کنید.
بازنشر شما نام اکانت اصلی و صاحب پست را به صورت پیشفرض نشان نمیدهد. برای افزودن نام اکانت، روی هر یک از چهار آیکن مربعشکل بزنید. به این ترتیب لینک پست مورد نظر در دستگاه شما کپی میشود. پیامی به نمایش درمیآید که خواستار جواز دسترسی به تصاویر موجود در دستگاه شما میشود. برای اشتراکگذاری بومرنگ در استوری خود گزینه Story و برای اشتراکگذاری آن به عنوان یک پست اینستاگرامی، گزینه Feed را بزنید. اگر از کاربران قدیمیتر اینستاگرام باشید به احتمال فراوان دورانی را یادتان میآید که پستها به ترتیب زمانی به نمایش درمیآمدند.
از مشکل ورود به اینستاگرام تا بالا نیامدن صفحهی اصلی! اما نگران این موضوع نباش، چون ما توی یه مقالهی جامع همهی مکشلات اینستاگرامی رو پوشش دادیم و شما با مطالعهی این مقاله علاوهبر آشنا شدن با انواع مشکلات اینستاگرامی، راه حل اونها رو هم پیدا میکنین. اگر استوری شما کار نمیکند، مقاله “دلیل کار نکردن استوری اینستاگرام چیست؟” حتما مشکل شما را حل میکند.
سپس شخصی که میخواهید پست را مشاهده کند را انتخاب کرده و گزینه Send را بزنید. در منوی پایینی، گزینه Explore یافت میشود که شما را به صفحهای با همین نام برده و پستهای متعلق به اکانتهایی که شاید به آنها علاقهمند باشید را نمایش میدهد. اینستاگرام حالا اکانتهایی را برای فالو کردن به شما پیشنهاد میکند. برای دنبال کردن هرکسی که میخواهید، گزینه Follow را بزنید. اینستاگرام به صورت رایگان روی موبایلهای هوشمند مبتنی بر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته. این یعنی میتوانید آن را روی دیوایسهای آیفون و آیپد و همینطور تبلتها و موبایلهای شرکتهایی نظیر شیائومی، سامسونگ، آنر، هواوی و سایرین به اجرا در آورید.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام