مدیریت هوشمند ارتباط با مشتری

داشتن یک مدیر ارتباط با مشتری (CRM) برای شما مهم است که ببینید در اختیار داشتن این سهام توسط یک شرکت چقدر است

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

داشتن یک مدیر ارتباط با مشتری (CRM) برای شما مهم است که ببینید در اختیار داشتن این سهام توسط یک شرکت چقدر است که می توانید از آنها ماشین بگیرید. دیدن یک شرکت متخصص در CRM در زمان Salesforce.com بسیار مهم است. در سال آخر دکمه شرکت CRM تعویض شد.

چه مدت توانسته اید با یک خریدار ارتباط برقرار کنید یا چه نوع CRM را دیدید؟ و چه فایده ای دارد؟ و در مورد Salesforce.com چطور، آیا موفقیتی دارید؟ و تفاوت دستگاه با صفحه سیاه چیست؟

سوال این مقاله با سخنان آشنا خواهان تا این حد است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست؟

این یک مخفف است که عبارت مدیریت ارتباط با مشتری را بیان می کند. یعنی مدیریت ارتباط با مشتری. این بدان معناست که این شرکت در تلاش است تا از تمام ابزارها و فناوری هایی که در اختیار دارد استفاده کند تا بتواند اطلاعات و داده های متعلق به مشتریان خود را جمع آوری کند. بنابراین، شرکت می تواند از این داده ها برای ارائه یک تجربه بهتر به مشتری استفاده کند. جایی که شرکت، در اولین معاملات بین شما و خود، تمام اطلاعات شما را ذخیره می کند. مانند نام، آدرس، شماره تلفن، محصولی که خریداری کرده اید و معاملات قبلی شما با شرکت.

بنابراین.. دفعه بعد که با خدمات مشتری تماس گرفتید. کارمند تمام اطلاعات و معاملات شما را بدون اینکه به او بگوید مستقیماً به او نشان می دهد. این باعث می شود بدون پرس و جوی زیاد با شما بهتر برخورد کند. شما همچنین احساس می کنید که یک فرد خاص در شرکت هستید و توجه زیادی را به خود جلب می کنید.

نرم افزار CRM در گذشته چگونه بود؟

در گذشته، بازار نرم افزار CRM توسط بسیاری از شرکت های بزرگ مورد رقابت بود. مانند SAP، ORACLE، SIBEL. وظیفه این شرکت ها ارائه یک سیستم یا نرم افزار یکپارچه بود. و برنامه های خاصی که شرکت به آن نیاز دارد تا بتواند یک سیستم CRM پیشرفته بسازد که از طریق آن بتواند خدمات بهتری به مشتری ارائه دهد. اما مشکل در آن زمان این بود که نرم افزار CRM گران بود و از آنجایی که همه شرکت ها پول یا زیرساخت لازم برای پذیرش چنین سیستم های سنگینی را نداشتند، نرم افزار CRM فقط به شرکت های بزرگ محدود می شد، زیرا آنها تنها کسانی بودند که می توانستند خرید کنند و سود ببرند. از آن.

شکاف در بازار نرم افزار CRM

بنابراین... یک شکاف در بازار نرم افزار CRM وجود دارد، زیرا کسب و کارهای متوسط ​​و کوچک توانایی خرید آن نرم افزار را ندارند. و حتی اگر او به آن نیاز دارد. در حالی که شرکت های بزرگ می توانند به راحتی نرم افزار CRM را خریداری کرده و از آن بهره مند شوند و خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند. و این شکاف چیزی است که مارک بنیوف را که در اوراکل به عنوان معاون رئیس شرکت کار می کرد، وادار کرد تا استعفا دهد و شروع به تحقق ایده های خود در این زمینه کند.

ایده های جدید در زمینه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).

همه چیز در سال 1999 زمانی آغاز شد که مارک بنیوف با سه تن از مشاوران خود ملاقات کرد. و تصمیم گرفت ایده های جدید خود را به آنها نشان دهد. اینها ایده هایی است که مارک در ابتدا از طریق بیانیه ای بیان کرد که در آن می گوید (چرا مشتریان نمی توانند صورتحساب ماهانه برای یک سرویس که می تواند همه برنامه های مورد نیاز شرکت را در یک زمان اجرا کند؟ این سوال این است که مارک را به به جای ایده نرم افزاری که در آن زمان رایج بود و رمز عبور این موضوع (اینترنت) بود، به روشی جدید و آسان برای ذخیره و بازیابی آسان داده ها فکر کنید.

شروع Saleforce.com در زمینه نرم افزارمدیریت ارتباط با مشتری

Salesforce.com وارد بازار CRM شده است. این کار با تکیه مستقیم به اینترنت برای ذخیره داده‌های مشتری و اطلاعات مورد نیاز شرکت انجام می‌شود، زیرا این اطلاعات در اینترنت امن می‌مانند تا شرکت بتواند به راحتی آن‌ها را بازیابی کند. این همان چیزی است که در واقع زمانی اتفاق افتاد که شرکت توانست برنامه ای (CRM) برای مدیریت روابط با مشتری برای شرکت ها در اینترنت طراحی کند. به طوری که شرکت به راحتی می تواند اطلاعات را ذخیره و بازیابی کند. بنابراین، خدمات سریعتر، آسانتر، انعطاف پذیرتر و میزان خطا کمتر و مهمتر از همه هزینه کمتر بود.

برنامه های مزیت رقابتی Salesforce.comمدیریت ارتباط با مشتری

تمام مزیت هایی که این شرکت توانسته است به ویژه هزینه کم را فراهم کند. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​به Salesforce.com هجوم می آورند. زیرا توانسته بود آنچه در این بازار کم بود را فراهم کند. به غیر از آن، شرکت های بزرگ نیز درخواست آن را داشتند زیرا آنها خدمات را سریعتر و انعطاف پذیرتر ارائه می دهند. به جای نرم افزار قدیمی که قبلاً با آن کار می کردند.

این دلیل موفقیت این شرکت است.

اگرچه برنامه CRM آنها در ابتدا ایده آل نبود، اما تنها راه حلی برای مشکلات بازار بود، بنابراین شرکت ها به آن متوسل شدند. این همان چیزی است که باعث شد روش جدید دنیای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را متحول کند

Salesforce.com نرم افزار توسعه می دهدمدیریت ارتباط با مشتریCRM

این شرکت توانست از این هیاهو استفاده کند و مردم را با آن غافلگیر کند. در سال بعد از تأسیس، این شرکت یک استراتژی بازاریابی قوی را آغاز کرد که طی آن شعار «ضد نرم افزار» را مطرح کرد. این در پیامی واضح از سوی این شرکت است که به همه رقبای موجود در بازار که هنوز به برنامه های نرم افزاری وابسته هستند ضربه می زند. و معلوم شد که این فقط یک تاکتیک بازاریابی است. تا اینکه تبدیل به یک جنبش تمام عیار B2B و شعاری برای Salesforce.com شد. و آن را با شرکت های مختلف و ذینفعان سیستم های جدید (CRM) مطرح کرد.

برنامه های موفقیت Salesforce.comمدیریت ارتباط با مشتری

این شرکت تنها در 4 سال توانست رقبا را به طور کامل از صحنه حذف کند. در بازه زمانی 2001 تا 2003، این شرکت به نرخ رشد سالانه 100 درصد دست یافته است. در سال 1383 این شرکت به بورس عرضه شد و در اولین روز معاملات سهام این شرکت 55 درصد افزایش یافت.

Salesforce.com چگونه از این موفقیت استفاده کرد؟

این شرکت توانست از این موفقیت به خوبی استفاده کند، زیرا آنها محصول جدید خود را توسعه دادند. به جای اینکه محصول فقط راه حلی برای مشکلات موجود در بازار باشد، شروع به توسعه خود محصول کردند. این محصول به یک برنامه یکپارچه تبدیل شد که شرکت ها می توانستند آن را خریداری و از اینترنت دریافت کنند. همانطور که امروز یک بازی یا برنامه خاص را دانلود می کنید. این همان چیزی است که به سیستم (CRM) آن گسترش گسترده ای داد، زیرا هر کسی می توانست به سیستم دسترسی پیدا کند. و برای مدت کوتاهی دانلود می کند و امتحان می کند حتی اگر دوست داشته باشد کل سیستم را می خرد. این همان چیزی است که باعث شد این شرکت در سراسر جهان گسترش یابد.

همچنین بخوانید: داستان موفقیت JCDecaux در بهره برداری از فضاها و باز کردن بازارهای جدید

گسترش Salesforce.com

Salesforce.com به این راضی نبود، شرکت‌های دیگر راه جدیدی را در پیش گرفتند. و آنها شروع به استفاده از اینترنت کردند، اما طبق معمول، Salesforce.com یک قدم جلوتر از رقبا بود، زیرا کار و توسعه را در سه محور انجام داد.

1 - محور اول

این برنامه مدیریت ارتباط با مشتری CRM آن است که این شرکت ابداع کرد و هنوز هم روز به روز در حال توسعه است.

2 - محور دوم

این بهره برداری شرکت از ایده های هر برنامه نویس یا توسعه دهنده در جهان است، از طریق یک زبان برنامه نویسی جدید اختراع شده توسط Salesforce.com که آن را APEX نامیده است. به طوری که برنامه نویسان می توانند برنامه های جداگانه ای طراحی کنند که به نفع شرکت ها باشد. و اگر آن اپلیکیشن طراحی شده توسط برنامه نویس رایگان مفید و خوب باشد، Salesforce.com این اپلیکیشن را به شرکت ها نمایش می دهد و آن را به بازار عرضه می کند و در نتیجه همه طرف ها برنده هستند.

3 - محور سوم

که شروع به گسترش خرید شرکت های کوچک است. به آنها بپیوندید و به کار با آنها در زیر چتر آنها ادامه دهید تا شرکت بیشتر و بیشتر رشد کند. بنابراین Salesforce.com توانست بر بازار برنامه های کاربردی برای شرکت ها در همه زمینه ها تسلط یابد، نه فقط در زمینه CRM.

Salesforce.com تاکنون چه دستاوردهایی داشته است؟

و فقط در ده سال یعنی در سال 2010 Salesforce.com به بزرگترین شرکت متخصص در خدمات CRM در جهان تبدیل شد. این شرکت بیش از 87200 مشتری در سراسر جهان دارد. درآمد آن بالغ بر 1.3 میلیارد دلار بود. همچنین توانست در رتبه بندی مجله Fortune از 100 بهترین شرکت جهان در سال 2018 رتبه اول را کسب کند.

این همان چیزی بود که شرکت توانست شکاف موجود در بازار را شناسایی کند و خدمات جدیدی را برای پر کردن این شکاف ارائه دهد، بنابراین به راحتی توانست مشتریانی را که واقعاً به آن خدمات نیاز داشتند جذب کند که باعث شد به آن موفقیت بزرگ دست یابد.

برنامه هامدیریت ارتباط با مشتریدر حال حاضر

اخیراً بسیاری از شرکت های نرم افزاری ظاهر شده اندمدیریت ارتباط با مشتریکه به رقیب قدرتمندی برای Salesforce تبدیل شده است و کسانی که از موفقیت Salesforce سود برده اند شروع به یافتن ویژگی ها و ایده های جدیدی کرده اند تا بتوانند با غول های نرم افزاری رقابت کنند.

آیا به نرم افزار CRM نیاز دارید؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و مشتریان زیادی دارید، قطعا به یک برنامه نیاز داریدمدیریت ارتباط با مشتریکه به شما کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید و تمام نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید و تصوری حرفه ای از شما و کسب و کارتان به جا بگذارید.


crm

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن